خرید هاست وردپرس

سی پنل

سی‌پنل ( به انگلیسی CPanel ) یک پنل کنترل میزبانی وب، مبتنی بر لینوکس است که بوسیلهٔ ایجاد رابط کاربری و ابزار خودکار طراحی شده است تا کار کردن با فضای میزبانی وب را راحت‌تر کند. سی‌پنل در سه نوع برای استفادهٔ گردانندگان سرور ( مدیر سرور ) ، فضاهای ریسیلر ( بخش نمایندگی ) و کاربر دارنده وب سایت طراحی شده است تا مصرف‌کنندگان و گردانندگان سرورها بتوانند به شکل‌های گوناگون روی فضای خود کنترل داشته باشند.

ابزارهایی که به صورت پیش‌فرض بر روی سی‌پنل نصب هستند، شامل وب‌سرور آپاچی، پی‌اچ‌پی، مای‌اس‌کیوال، پرل، پایتون و بایند (دی‌ان‌اس) می‌شود، همچنین ایمیل‌هایی که به صورت پیش‌فرض پشتیبانی می‌شوند شامل پاپ۳، اس‌ام‌تی‌پی، آی‌ام‌ای‌پی (imap) هستند.

کنترل پنل لینوکسی سی پنل یا به اختصار CP را می توان محبوب ترین و مشهور ترین کنترل پنل در دنیای میزبانی وب ( هاست لینوکس ) دانست ، دلیل محبوبیت این کنترل پنل آمریکایی تنها امکانات آن نیست بلکه رابط گرافیکی کاربر پسند و پشتیبانی پاسخگو و … است که این کنترل پنل را به محبوب ترین کنترل پنل جهان تبدیل کرده است.

این پنل امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله این که کاربران با استفاده از این کنترل پنل می توانند آدرس ایمیل های خود را ایجاد و مدیریت  کنند، همچنین دامنه ها ، بانک های اطلاعاتی ، نسخه های مختلف PHP و تقریبا تمام جوانب یک وب سرور را کنترل کنند.در نتیجه سی پنل امکان اداره تمام سرویس های هاست را یک جا فراهم کرده است. همچنین به دلیل گرافیکی بودن محیط این کنترل پنل،کاربران بسیاری از آن استفاده می کنند.

 

جهت مشاهده دموی سی پنل می توانید از لینک های زیر استفاده نمایید .

 

دموی بخش کاربری سی پنل ( CPanel )

دموی بخش مدیریتی سی پنل ( WHM )

 

 

تصویری از کنترل پنل سی پنل :

 

هاست سی پنل

[starrater tpl=10 size=’24’]